Jakie są właściwości witaminy D?

Jak wiadomo niedobór witamin i minerałów może mieć bardzo negatywny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. Mogą doskwierać nam różne choroby i schorzenia. Każda witamina ma wpływ na funkcjonowanie innych części naszego ciała. Dlatego tak ważne jest, aby nie dopuścić do niedoborów. Jeśli chodzi o witaminę D, zwaną też witaminą słońca to może ona zapobiec krzywicy i osteoporozie. Niniejszy artykuł ma za zadanie omówić zagadnienie witamina d właściwości.

Zdrowie – właściwości witaminy D

Witamina D jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Nie każdy wie, iż witamina ta bierze udział w budowie kości oraz chroni przed osteoporozą. Nie każdy wie, że może ona zapobiec także rozwojowi depresji i cukrzycy. Warto też wprowadzić ją do diety, jeśli ktoś zamierza zrzucić parę zbędnych kilogramów. Witamina jest rozpuszczalna w tłuszczach, dlatego ciężko jest się jej pozbyć z organizmu. Dlatego, też warto przed jej stosowaniem zrobić sobie badania na jej niedobór i udać się do lekarza. Ten na pewno przepisze nam odpowiednią dawkę. Nie należy jej przekraczać, bo szybko można ją przedawkować. Witamina jest magazynowana zarówno w tkance tłuszczowej jak i wątrobie. Jakie są właściwości tejże witaminy? Na pewno pomaga we wchłanianiu się wapnia i fosforu. Czyli można powiedzieć, że ma wpływ na wzmocnienie naszych kości i zębów. Ponadto odpowiada za utrzymanie prawidłowego stężenia wapnia we krwi. Ponadto pełni funkcję:

  • utrzymuje właściwe stężenie wapnia we krwi, zwiększając wchłanianie w jelitach wapnia i fosforu,
  • hamuje nadmierne wydalanie z organizmu powyższych pierwiastków,
  • jest niezbędna do optymalnego formowania układu szkieletowego,
  • wpływa korzystnie na system nerwowy i na skurcze mięśni, w tym serca,
  • zmniejsza stany zapalne skóry.

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego jak ważna jest ta witamina dla kobiet starających się o ciąże i kobiet w ciąży. Płodność lubi słońce, a jak wiadomo witamina D to witamina słońca. Warto dodać, że w lato zamiast sztucznie suplementować witaminę, wystarczy przebywać codziennie na słońcu do 60 minut. To wystarczy, aby dzienna dawka czyli 2000 jednostek została zaspokojona. Jednak jeśli ktoś nie lubi słońca to warto, aby kupił sobie suplement diety w aptece albo w formie tabletki albo kropli. Jednak warto także dostarczać ją w pokarmach takich jak tran lub tłuste ryby,
Pilnujmy odpowiedniego poziomu witaminy, a będziemy zdrowsi. Każda witamina jest ważna dla naszego ciała. A nasze ciało musi czuć się dobrze i być zdrowe.