Sposoby na pozbycie się bólu w plecach.

Popatrz w lustro, spójrz na siebie i odpowiedz sobie czy twoja postawa jest prawidłowa?
Czy nie pojawił się na nim garb?, Czy brzuch nie jest wypięty do przodu? Czy nie dokuczają nam bóle pleców?
Bóle pleców, wypięty brzuch, są konsekwencją słabych pleców. Kiedyś mocne mięśnie trzymały nasz kręgosłup bez napięcia. Jednak z wiekiem mięśnie słabną, duży wpływ mają na to siedzący tryb życia, a także spanie na miękkim materacu, brak aktywności fizycznej, nieprawidłowe odżywianie się a w efekcie nadwaga. Całe życie pracujemy na stan swojego kręgosłupa, dlatego warto przyjrzeć się sobie samemu i ewentualnie skorygować coś w swoim życiu aby uniknąć problemów z kręgosłupem w późniejszym wieku.

Zdrowie – popraw swoją postawę, aby uniknąć bólu pleców

Najlepszym sposobem na unikanie kłopotów z bólem pleców jest profilaktyka.
1. Należy prostować swoje ciało, obserwować je każdego dnia, i pilnować, aby chodzić prosto, siedzieć prosto, stać prosto, wciągać brzuch a głowę nosić uniesioną lekko ku górze.
2. Nie powinno się, siada z nogą złożoną na nogę, ponieważ takie przyzwyczajenie powoduje systematyczne i ciągłe uciskanie tętnic znajdujących się pod kolanami i w konsekwencji prowadzi do zaburzeń krążenia.
3. Nie powinno się podnosić ciężarów z pozycji stojącej, mniejsze obciążenie dla kręgosłupa jest, kiedy podnosi się ciężar, uginając kolana.
4. Bardzo ważne jest wzmacnianie mięśni brzucha, aby unikać bóli w kręgosłupie i odciążyć kręgosłup.
5. Ciężary, które dźwigamy w rękach, powinny być równomiernie rozkładane na obydwa ramiona. Dotyczy to zarówno noszenia torebek u kobiet, jak i siatek zakupami.

Ból pleców, jak ulżyć

Najlepszymi sposobem aby ulżyć sobie kiedy bola plecy jest masaż. Profesjonalny masażysta potrafi rozmasować nie tylko spięte mięśnie ale także bolący kręgosłup. Jeżeli nie mamy takiej możliwości, możemy wypróbować w domu zestaw ćwiczeń, które pomogą zlikwidować ból w kręgosłupie.
Joga jest doskonałym lekarstwem na wszelkiego rodzaju bóle nie tylko kręgosłupa ale całego ciała.
Przykładowe ćwiczenie na ból pleców:
Leżąc na plecach staramy się z całej siły naciskać głową na matę przez 5 sekund, a następnie przez kolejne 5 sek. odpoczywamy.
Ćwiczenie powtarzamy 6 razy.
Następnie kładziemy poduszkę na piersi i przez 5 sekund mocno ją obejmujemy, po tym czasie 5 sekund odpoczynku.
Przez następne 5 sekund ściskamy poduszkę po między kolanami, a kolejne 5 sekund stanowi odpoczynek.
Ostatnie ćwiczeni wymaga uniesienia nóg do góry i utrzymanie pozycji przez 5 sekund.
Taki zestaw ćwiczeń powtarzamy 6 razy, a najlepiej każdego dnia z rana aby zachować zdrowy kręgosłup.