Pisanie wpisów na blogu firmowym. 6 wskazówek jak osiągnąć sukces.

Wiedza o tym, jak napisać post na blogu stała się kluczowym elementem dla firmy, która angażuje się w strategię inbound marketingu. Pomaga przyciągnąć nowych odwiedzających na Twoją stronę internetową, potwierdzić Twoje kompetencje, zdobyć nowych klientów, poprawić Twój wizerunek i zoptymalizować reputację.
Jednak napisanie odpowiedniego wpisu na blogu wymaga przestrzegania kilku zasad, aby był on skuteczny. Oto więc 6 wskazówek, jak napisać wpis na blogu.

Określ swoją grupę docelową, aby napisać wpis na blogu.

Zacznij od zidentyfikowania różnych celów, dla których chcesz napisać swoją treść. Na przykład, nie zwracasz się do kierownika sprzedaży w branży ubezpieczeniowej w taki sam sposób, jak do marketingowca w branży lotniczej. Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, użyj metody persony, aby opisać potrzeby i problemy różnych grup docelowych. Persona to wyimaginowana postać w marketingu, która odpowiada grupie docelowej lub segmentowi. Persona ta posiada imię i nazwisko oraz specyficzne cechy pod względem aktywności, predyspozycji, motywacji czy umiejętności. Jeśli Twój wpis na blogu odnosi się do problemów Twojej persony i jest użyteczny, jest duża szansa, że ją przeczyta.

Określ spójną linię redakcyjną.

Kiedy masz już temat i strukturę swojego wpisu na blogu, możesz teraz określić linię redakcyjną, czyli sposób, w jaki chcesz przekazać swoje informacje:
a. ludzkie: wywołujesz reakcję emocjonalną;
b. ekonomiczne: zajmujesz się liczbami, kosztami i skutkami ekonomicznymi;
c. techniczne: opisujesz sposób korzystania z produktu lub usługi;
d. polityczny: zajmujesz się konsekwencjami decyzji na swoim polu;
e. historyczne: opisujesz ewolucję tematu.

Znajdź temat wpisu na blogu.

Znalezienie tematu jest pierwszym krokiem do napisania wpisu na blogu. Jak wspomniano powyżej, temat ten musi odpowiadać na powracające problemy Twoich potencjalnych klientów, odnosić się do decyzji, która została podjęta w Twojej branży lub komentować na przykład ostatnie badania. Ale uwaga, temat bloga, aby był skuteczny, musi być częścią spójnej linii redakcyjnej.
Przeanalizuj tematy, które dobrze się sprawdzają i są wykorzystywane przez Twoją konkurencję. Nawet jeśli są one już pokryte przez innych, tematy te pozostają interesujące, ponieważ możesz dodać swój osobisty akcent. Zadbaj również o tytuł swojego artykułu. Jest to kluczowy element, aby przyciągnąć uwagę Twoich czytelników i zostać zidentyfikowanym przez Google.

Wymień źródła.

Nie wahaj się wymienić wszystkich istotnych źródeł, które znajdziesz w sieci lub na portalach społecznościowych: badania, kluczowe postacie, doświadczenia użytkowników, napotkane problemy. Porównując źródła, uda Ci się uzyskać precyzyjne informacje na Twój temat, a tym samym rozwinąć strukturę Twojego artykułu.

Wybierz odpowiednie słowa kluczowe.

Głównym celem wpisu na blogu jest przyciągnięcie potencjalnych klientów na Twoją stronę. Dlatego musisz zoptymalizować SEO swoich treści. Innymi słowy, upewnij się, że wybierzesz odpowiednie, nie-generyczne, mało konkurencyjne słowa kluczowe, które nadal będą generować wykwalifikowany ruch. Jeśli jesteś w bardzo konkurencyjnym sektorze, rozważ użycie długiego ogona słów kluczowych. Chociaż ruch będzie mniejszy, zwiększysz swój współczynnik konwersji. Następnie, upewnij się, że umieścisz te słowa kluczowe w tytule i w tytułach akapitów Twojego tematu. Na koniec pomyśl o stworzeniu wewnętrznych i zewnętrznych linków na swoim blogu, aby zoptymalizować swoje SEO.

Zintegruj wezwanie do działania.

Na końcu artykułu, nie wahaj się umieścić wezwania do działania w kierunku darmowej oferty (pobierz białą księgę, poproś o wycenę, zapisz się do usługi ): to pomoże Ci przekształcić odwiedzających w potencjalnych klientów i dowiedzieć się więcej o ich problemach.
Z tych prostych wskazówek, masz wszystkie narzędzia potrzebne do napisania odpowiedniego wpisu na blogu dla swoich czytelników. Najtrudniejszą częścią jest często czas, który można na to poświęcić. Zwłaszcza że aby publikacja Twoich treści była skuteczna, musi być regularna. Nie wahaj się więc prosić o pomoc agencji. Jest to często najskuteczniejsze rozwiązanie.