5 wskazówek, jak skutecznie rozwijać sprzedaż B2B.

Jako właściciel małej firmy, wiesz, że proces sprzedaży w B2B jest często dość skomplikowany. Jeśli chcesz wiedzieć, jak rozwijać sprzedaż B2B, oto 5 punktów, które warto znać, aby dobrze zacząć i nadać nowy wymiar swojemu biznesowi.

Wskazówka 1: Poznaj swoją grupę docelową.

Czy na pewno dobrze znasz swoich użytkowników? To jest pytanie, które powinien zadać sobie każdy właściciel firmy. Zbyt często firmy opracowują oferty usług i produktów, nie znając prawdziwych potrzeb swoich użytkowników. Ale to nie Twój produkt jest najważniejszy. To ludzie, którzy będą z niego korzystać. Ci ostatni to ludzie, którzy mają określone potrzeby i oczekiwania oraz reagują według ściśle zdefiniowanych zachowań. Jakie są ich problemy? Jakie są ich problemy? Zacznij od próby odpowiedzi na te pytania, ponieważ im więcej wiesz o swoich użytkownikach, tym lepszy będziesz.

Wskazówka 2: Ustal jasne cele i mierniki.

Zdefiniowanie spójnych celów handlowych i wskaźników jest po prostu niezbędne w B2B do rozwoju sprzedaży! Jakie są Twoje cele? Pozyskiwanie ruchu? Generowanie leadów? Konwersja potencjalnych klientów w klientów? Na podstawie tych celów będziesz mógł zdefiniować wskaźniki, które pozwolą Ci zarządzać Twoimi działaniami: liczba odwiedzających, wskaźnik otwarcia emaila, liczba leadów, itp.

Wskazówka 3: Wdrożenie strategii marketingowej.

Aby rozwijać sprzedaż i osiągać swoje cele, musisz wdrożyć strategię marketingową, która przygotuje i wesprze działania Twoich sił sprzedaży! Rzeczywiście, Twój zespół sprzedaży ewoluuje w złożonym środowisku, w którym musi się wyróżniać. Poprzez tworzenie wartości, identyfikację priorytetowych celów, tworzenie konkretnych ofert, marketing zoptymalizuje Twoje działania sprzedażowe, co pozwoli Ci zdobyć punkty w stosunku do konkurencji. Wykorzystanie technologii cyfrowej jako środka prospectingu staje się rzeczywistością. Równie dobrze możesz z tego skorzystać.

Wskazówka 4: Podkreśl swoją wiedzę.

Rozwijaj swoją sprzedaż B2B poprzez tworzenie wysokiej jakości treści w Internecie? Jest to możliwe. Na przykład, pisząc białą księgę lub biuletyn na konkretny temat, możesz zainteresować swoich potencjalnych klientów: uznają oni, że Twoja firma jest ekspertem w danym temacie i mogą skontaktować się z Tobą, aby zobaczyć, jak możemy razem pracować! Nie wystarczą już komercyjne argumenty na temat Twoich produktów: Musisz udowodnić swoją odmienność. Skoncentruj się na swojej wiedzy i wyraź ją!

Wskazówka 5: Skup się na lojalności, a nie tylko na szukaniu klientów

Znajdowanie nowych perspektyw w B2B jest dobre! Ale budowanie lojalności z obecnymi klientami jest jeszcze lepsze! Rzeczywiście, jak wyjaśniliśmy: proces sprzedaży może być dość długi w B2B, a zatem dość kosztowny. Pomyśl o dbaniu o swoich klientów, pozyskiwaniu ich, aby lepiej zrozumieć ich potrzeby, tworzeniu odpowiednich treści, zapewnianiu obecności poprzez automatyzację marketingu i przekształcaniu ich w ambasadorów Twojej marki. Rekomendacje online stały się nieodzowne w B2C i stopniowo zyskują na popularności w działaniach B2B. W obliczu tych nowych zachowań równie dobrze możesz zacząć już teraz budować pozytywny wizerunek swojej firmy, aby zyskać na wydajności.

PODSUMOWANIE:

Rozwój technologii cyfrowych w procesie sprzedaży B2B przynosi nowe możliwości dla firm. Ponad 70% kupujących uzyskuje informacje online przed dokonaniem zakupu. Spójna strategia cyfrowa pozwoli Ci na rozwój Twojego biznesu.